Groepsvorming eerstes aan zee

3 oktober 2016

De leerlingen van het eerste jaar leerden elkaar beter kennen tijdens een tweedaagse aan zee. Dat inspireerde tijdens de les Nederlands tot enkele door hen geschreven impressies.

1A Na een lange busrit kwamen we op maandag 26 september aan in Nieuwpoort. Iedereen keek vol spanning uit naar het moment dat we onze kamersleutel kregen)! We pakten onze koffers uit, gingen lunchen, vertrokken dan op fotozoektocht en mochten zelfs selfies maken. De wandeling eindigde in een mooi, oud gebouw waar de workshop CW X RM (Coming World Remember Me) plaatsvond. We maakten daar een beeldje voor een gesneuvelde soldaat in de eerste wereldoorlog en tegelijkertijd steunen we een project van kinderen in oorlogssituaties. Het was heel leuk, maar wel vermoeiend. Om 17 uur hebben we dan met alle klassen zevenkamp gespeeld. Natuurlijk heeft onze klas, 1A, gewonnen! Van al dat lopen en springen kregen we honger. We hebben lekker gegeten. Nog even een moment vrij op de dijk en dan ons bed in. De volgende dag kregen we een heerlijk ontbijt. Daarna zijn we met de gocarts gaan rijden, speelden we met alle eerstejaars het ‘binnen de minuut’ spel en hebben we genoten van het middagmaal en het dessertje. Om af te sluiten kregen we nog een heerlijk ijsje!!! Toen zat de tweedaagse er jammer genoeg op. Zéééééééér tevreden maar ook doodmoe stapten we op de bus. We hadden nog een lange terugrit voor de boeg. Sam De Belder – Yeleen Franck – Julien Vandenabeele 1B Op stap met de eerstejaars Dat is altijd wel een goed idee We hadden geluk, want ook het weer zat mee aan zee. Het was heel erg spannend! We vertrokken met de bus richting Nieuwpoort. We waren allemaal erg zenuwachtig. Na de aankomst gingen we meteen onze kamers inspecteren. We sliepen in een super mooi hotel. Eerst lunchen en dan kwistaxen door de straten en gezellig bijpraten. De leerkrachten hebben ook even meegereden, daar hebben we hard om moeten lachen. Daarna daagden de jongens de meisjes uit voor een partijtje Kubb. We speelden ook een zevenkamp op het strand en eindigden met de zilveren medaille. Op die manier konden we met opgeheven hoofd aan tafel gaan. Na het eten nog even samen ontspannen op de dijk om ten slotte in ons bed te kruipen. De volgende dag, na lang stappen, hebben we ons eigen soldaatje mogen maken. Dit was een actie voor de gesneuvelde soldaten en voor kinderen die niet de kans hebben om naar school te gaan. Er waren al meer dan 10 000 standbeelden gemaakt! Gelukkig zijn we met de tram teruggekeerd naar het hotel, want onze voeten deden al een beetje pijn van al dat stappen. De leerkrachten hebben ons wel beloond voor al dat harde werk. Het ijsje heeft ons goed gesmaakt! De leerlingen van 1B vonden het stiekem wel jammer dat de reis niet langer kon blijven duren. Samen aan zee, volgende keer wil 1B terug mee! 1D We kwamen op 26 september 2016 aan in Nieuwpoort. We hadden er al een hele busrit opzitten. We sliepen in het hotel Sandeshoved. We mochten meteen naar onze kamers gaan om onze spulletjes uit te pakken. Daarna gingen we eten. Na het eten gingen onze activiteiten van start. We begonnen met de activiteiten op het strand. Na de leuke spelletjes op het strand gingen we opnieuw eten. Mmm, lekker! De sfeer aan onze tafel was dik oké! Na het eten kregen we vrije tijd en gingen we slapen. De tweede dag begonnen we met een wandeling op de pier. Dat was leuk omdat we dan kwallen zagen en een mooi uitzicht hadden. We gingen aan de hand van een selfiezoektocht naar een workshop. We maakten er een beeldje uit klei en dat was supertof! Na onze workshop gingen we gocarten. Dat was pas lachen geblazen! Na het eten gingen we nog even naar het strand voor een spelletje. We wonnen helaas geen prijzen.. We kregen allemaal wel een ijsje! Toen was het tijd om afscheid te nemen en opnieuw naar school te vertrekken. Het had best wat langer mogen duren, het was namelijk SUPERTOF! 1E Op 26 september zijn we rond iets voor 9 vertrokken naar Nieuwpoort. Toen we uitstapten, kregen we meteen te horen met wie op de kamer lagen. Spannend! Het was keitof in onze kamer! Nadat we alles hadden uitgepakt, zijn we aan een selfiezoektocht begonnen. We moesten een selfie nemen bij een standbeeld en bij bepaalde gebouwen. Na de zoektocht hebben we een workshop gevolgd. We maakten een beeldje uit klei. Dat was een toffe ervaring. Na de workshop moesten we ons naar het hotel haasten om te eten. Na een lekkere maaltijd kregen we wat vrije tijd. Die vrije tijd mochten we doorbrengen op het strand of op de dijk. Dat was heel fijn. Vervolgens moesten we gaan slapen. De tweede dag gingen we gocarten. Keileuk! We reden heel snel en lachten superveel. We hebben daarna ook een wedstrijd tegen de andere klassen gehouden en … wij wonnen alle spelletjes! We kregen een GOUDEN medaille! Na het ijsje dat we kregen, namen we de bus terug naar huis. Het verblijf was véél te kort! 1F Maandag 26 september zijn we met de bus naar Nieuwpoort vertrokken. De rit duurde ongeveer 1u30. Dat was lang maar gelukkig hadden we veel plezier! We logeerden in het hotel Sandeshoved. Het was een mooi en groot hotel. Nieuwpoort was echt leuk omwille van: - mijn vrienden waarmee ik op de kamer lag - de zevenkamp (we wonnen zelfs een BRONZEN medaille, joepie!) - de ritjes op de go-cart (we hebben allemaal samen heel hard moeten trappen want er was nogal veel tegenwind) - de workshop met de beeldjes uit klei - de leerkrachten die we op een andere manier leerden kennen (ze zijn eigenlijk best wel grappig en fijn!) - het spelletje ‘binnen de minuut’ dat supergrappig was maar helaas veel te kort was - het superlekkere ijsje als afsluiter! (We mochten zelfs kiezen welke smaak we wouden!) - Kortom: het was enorm fijn maar 1 week zou nog veel beter zijn!